štvrtok 28. augusta 2014

DESTRUCT EXPLORER - nový pracant novom šate!

Dnes by som Vám chcel predstaviť prvú fialku nového projektu, ktorý obsahuje niekoľko modeloch fulltang nožov určený na ťažšiu prácu. Projekt Destruct Explorer vznikol na základe požiadavky vytvoriť pracovný nôž do prírody. Jeho hlavnou prioritou je aby v prípade núdze mohol nahradiť nástroje ako je sekerka ci mačeta. Jedna sa o dlhé nože do 305mm s masívnou čepeľou o hrúbke do 5,8mm. Čepele sú vyrobene s perovej oceli 14260,3 a parciálne kalene. Destruct Explorer ( ďalej len DE) majú viac noviniek ako nová ergonómia rukoväte, kladivo na konci rukoväte, prepracovaná kohutia hlava. Najzložitejším na projekte bolo skĺbiť kohutiu hlavu s kladivom. Tzv. kladivo často nepoužívam na nôž keďže jeho využitie je značne obmedzene no nakoniec som sa nechal prehovoriť a skúsil som to nejak skĺbiť čo nebolo zrovna hráčkou no nakoniec sa mi to podarilo veľmi dobre spracovať a s výsledok som veľmi spokojný. Osobne som sa bál, že dizajnovo to nebude pasovať a hlavne pri práci a nosení bude zavadzať no prax to nepotvrdila.
Viac o prvom modely DE No.I na stránke Pevne nože... Pekný deň prajem všetkým :-)


1 komentár:

  1. Tento fesak bol vyrobeny specialne pre mna ako darcek k vyrociu a radost sa neda prirovnat ani k prstenu v krabicke:) Atypicky dizajn je uplne uchvatny, ten noz ma proste dusu....
    Je to ale masivny kus noza, ma okrem duse aj vahu a velkost - ale hoci hrubka cepele posobi najprv trochu strasidelne, velmi dobre sa s nim naraba - a to hovorim ako 158 cm vysoke drobne ziena!
    Noz sa v prirode fakt osvedcil - od sekania haluz cez krajanie chlebu a luskanie orechov az po struzlikanie drobnych postaviciek pocas parnych hodin v tieni :) Hlavne vacsinu toho sekania haluzi za mna spravila vaha noza a nemusela som sa vobec namahat.

    Jedna sa o fakt velky noz, ziadna vreckova rybicka, ktoru so sebou stale nosite - tusim sa uz zaraduje do kategorie, s ktorou by ma policajti nemali najst v meste... puzdro klasika na opasok, noz zavesit o bok a hor sa do prirody:) Toto je fakt survival noz do narocnejsich podmienok.

    ALE! Perova ocel si vyzaduje aj starostlivost, kedze je vysoko korodujuca - zato ale velmi huzevnata (pevna a pruzna) a velmi dobre drzi ostrost. Noz tak treba udrzovat cisty - co je vsak aj v narocnych prirodnych podmienkach minimalna zataz.

    Po pouziti (prichode domov z lesa;) ) mi Pan Jarabica odporucil silikonovy sprej Coyote Silkal 93 - noz treba umyt vodou a Jarou, dosucha vytriet, nastriekat sprej, nechat hodinu posobit, a potom utriet suchou handrickou + noz treba drzat mimo puzdra (co je pre mnohych samozrejmost, ale radsej to sem pisem:) )

    Je to moj prvy poriadny noz a myslim, ze lepsi by som si ani nemohla priat, takze odporucam!!

    OdpovedaťOdstrániť